رژیم تخم مرغ و بررسی مهمترین تاثیرات آن (معایب و مزایا)

۱۱۳ بازديد
با وجود اینکه امروزه چاقی و عوارض اضافه وزن، به یکی از معضلات برای بسیاری از افراد تبدیل شده است، ضرورت پیدایش انواع رژیم احساس شده است. از این روز بسیاری از انواع رژیم، مثل رژیم تخم مرغ ایجاد شده‌اند تا به افراد مختلف برای کاهش وزن و تناسب اندام کمک کنند. اما آیا بدون عوارض تاثیر می‌گذارند؟به همین دلیل در این متن سعی کردیم تا مطالبی کامل در رابطه با این رژیم را برایتان گردآوری کنیم، تا تحت عناوینی همچون روند رژیم تخم مرغ، معایب و مزایای آن و همینطور بررسی تاثیرات آن بر بدن به بررسی بپردازیم. با ما همراه باشید تا بررسی کنیم آیا تخم مرغ با تمام ویتامین‌ها و مواد مغذی خود می‌تواند به تنهایی در کنار تامین نیازهای بدن به کاهش وزن کمک کند؟

رژیم تخم مرغ چه روندی دارد؟

بسیاری از افراد بر این باورند که تخم مرغ به دلیل داشتن کلسترول بالا گزینه مناسبی برای مصرف دائمی و روزانه نیست. رژیم تخم مرغ جزء رژیم‌های لاغری سریعی به شمار می‌رود که می‌تواند در مدت زمان کوتاه وزن زیادی را از بدن کاهش دهد. اما نباید از رژیم‌هایی که بر مصرف یک ماده تاکید دارند و بقیه مواد غذایی با تنوع مطلوب و متعادل حذف شده‌اند، پیروی کرد.

معمولا افرادی که از این رژیم برای لاغری پیروی کرده اند به دلیل آسانی روند و در دسترس بودن تخم مرغ از آن پیروی کرده اند. که البته این مورد خود می‌تواند به عنوان یک مزیت نسبت به رژیم‌های غذایی لاغری قلمداد شود. در طول این رژیم باید بدن را هیدراته نگه داشت و از مایعات به مقدار کافی استفاده کرد.

رژیم تخم مرغ چیست؟

طی این رژیم کاهش وزن، از انواع میوه‌ها و سبزیجات نیز می‌توان در میان وعده‌ها یا وعده‌های اصلی استفاده کرد. اما نکته مهم اینکه بهتر است جانب اعتدال را رعایت کرد. همچنین مصرف سالاد می‌تواند از خوردن مقدار تخم مرغ بیش از حد و احساس گرسنگی حین رژیم به شدت می‌کاهد. علاوه بر این موضوع به تامین ویتامین‌ها و فیبر مورد نیاز پرداخته و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها یا کمبودها و مشکلاتی مثل یبوست جلوگیری خواهد شد. البته از مزایای این رژیم می‌توان به در دسترس بودن آن برای مصرف در وعده های غذایی اصلی اشاره کرد که این موضوع نباید تنها دلیل برای انتخاب این روند کاهش وزن باشد.

تاثیرات رژیم تخم مرغ برای بدن چیست؟

با اینکه تخم مرغ حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی متعددی است اما بهترین راه برای پیش گرفتن رژیم، استفاده از تمام مواد غذایی در حد اعتدال محسوب می‌شود. البته که در طول این رژیم لاغری مجبور به خوردن غذای بی مزه و بی خاصیت نیستید اما یک ماده غذایی به تنهایی نمی‌تواند تمام مواد معدنی و مورد نیاز بدن را تامین کند.

تخم مرغ در طول رژیم

در طول این رژیم پروتئین زیادی به بدن رسیده و همواره کمتر احساس گرسنگی به سراغ فرد خواهد آمد. نوشیدن آب در طول این رژیم می‌تواند به پاکسازی کبد کمک کرده تا از انباشته شدن مواد زائد در بدن پیشگیری شود. اما لازم به تاکید است که نباید هیچ رژیمی که جنبه عمومی دارد و بر یک ماده غذایی تاکید دارد، را روندی درست برای کاهش وزن در نظر گرفت. لازم است روند درست تغذیه و رژیم کاهش وزن را پزشک بر اساس شرایط بدنی فرد مخصوص خود او تنظیم کند.

از آنجایی که این رژیم کاهش وزن، برای مدت زمان کوتاهی باید در نظر گرفته شود، بهتر است در طول آن مواد غذایی پرکالری، غذاهای آماده و پرچرب تا جای ممکن حذف شوند. بهترین منابع غذایی که می‌توان جایگزین آنها کرد و از تنوع غذایی بالایی برخوردار شد، انواع میوه و سبزیجات محسوب می‌شوند. این خوراکی‌ها می‌توانند برای میان وعده یا حتی وعده‌های اصلی نیز مصرف شوند.

 

فواید تخم مرغ برای رژیم های لاغری

تخم مرغ حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی، ویتامین ها و پروتئین به شمار می‌رود. از آنجایی که تخم مرغ می‌تواند به عنوان یک غذای کامل و سالم باشد، در حین رژیم فرد کمتر احساس گرسنگی خواهد داشت. فواید مهم تخم مرغ شامل حفظ سلامت پوست و مو، تقویت کننده سیستم ایمنی کلی برای بدن، تامین انرژی مورد نیاز بدن، سلامت مغز، حفظ سلامت چشم و قوه بینایی، تامین آهن، بهبود عملکرد کلی بدن، ترمیم بافت و سلول‌های عصبی می‌شود.

با این وجود تنها استفاده از آن نمی‌تواند لاغری اصولی و ماندگاری را بدون عوارض برای فرد ایجاد کند. برای این منظور باید از متخصصین در این زمینه راهنمایی دریافت کرد.

فواید تخم مرغ

یا در نظر گرفتن خواص و فواید مهم تخم مرغ، بهتر است از آن به درستی در رژیم‌های غذایی کاهش وزن استفاده کرد. سفیده تخم مرغ حاوی کالری بسیار کم و در عین حال پروتئین زیادی است. بیشترین مقدار پروتئین موجود در تخم مرغ، در سفیده آن است. از طرفی وجود زرده می‌تواند اسید آمینه‌های مورد نیاز بدن را نیز تامین کند. در نتیجه ورزشکاران می‌توانند در حد اعتدال از این ماده غذایی در رژیم غذایی خود برای تامین عملکرد بهتر بدن و افزایش قدرت بدنی خود استفاده کنند.

معایب مصرف بیش از حد تخم مرغ در رژیم غذایی

وجود خواص بسیار زیاد در یک ماده غذایی دلیل خوبی برای کنار گذاشتن بقیه مواد غذایی به شمار نمی‌رود. رژیم لاغری مناسب شامل مصرف متعادل از تنوعی از مواد غذایی مختلف که شامل انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند، می‌شود.

مصرف یک تخم مرغ در طول روز برای افرادی که از سلامتی کلی بدن برخوردار هستند بسیار مناسب است. اما برخی از افراد که به نوعی از بیماری مانند  دیابت، کلسترول خون، چربی خون و انواع بیماری های قلبی عروقی مبتلا هستند، نباید در مصرف این ماده غذایی ناپرهیزی کنند. برای بهره‌مند شدن از یک ماده غذایی بهتر است اعتدال در مصرف آن رعایت شود. این گروه از افراد مناسب است هفته‌ای سه عدد یا حتی کمتر از آن تعداد نیز مصرف کنند. مقدار بیشتر از آن ممکن است سبب تشدید بیماری برای آنها شود که گاهی ممکن است دلیل قوی برای آسیب‌های جبران ناپذیر باشد.

مضرات تخم مرغ

رژیم مناسب و ایده‌آل برای لاغری چه رژیمی است؟

رژیم لاغری را می‌توان زمانی یک رژیم ایده‌آل محسوب می‌شود که علاوه بر اینکه می‌تواند کاهش وزن مطلوب را به همراه داشته باشد، نیازهای روزانه بدن به انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی را نیز تامین کند. افرادی که دچار اضافه وزن می‌شوند برای داشتن تناسب اندام و سلامتی بدن خود ممکن است رو به انواع رژیم‌های لاغری آورده و از لاغر شدن ناامید شوند.

برای جلوگیری از ایجاد مواردی از این قبیل باید به یک پزشک متخصص تغذیه رو آورد تا رژیم غذایی مخصوصی را تجویز کند. فعالیت بدنی مناسب در طول رژیم لاغری می‌تواند بسیار تاثیرگذار بر رژیم تخصصی که پیش گرفته می‌شود، داشته باشد. ورزش منظم روزانه بین حداقل 30 الی 40 دقیقه در طول روز با تنوع مختلف گزینه بسیار خوبی برای لاغر شدن در کنار رژیم غذایی متعادل  محسوب می‌شود.

رژیم لاغری مناسب با تخم مرغ

رژیم های لاغری که سر خود و بدون در نظر گرفتن هیچ اصولی پیش گرفته می شوند ممکن است منجر به بروز خطرات جبران ناپذیری مانند پوکی استخوان، ریزش مو، ایجاد چین و چروک در سطح پوست بدن و صورت یا بسیاری از موارد مخاطره آمیز برای ارگان‌های حیاتی بدن شود. کارشناسان تغذیه که به صورت علمی بعد از آنالیز شرایط جسمانی و سلامت بدن رژیمی مخصوص فرد را تجویز می‌کنند، راهبردی مهم برای تناسب اندام به شمار می‌روند.

سخن پایانی

تخم مرغ به ویژه برای وعده صبحانه، می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن در طول روز را تامین کند و فرد کمتر دچار گرسنگی و ریزه خواری ناشی از آن شود. اما این سبک رژیم های لاغری که در بازه زمانی خاصی تعیین می‌شوند و چربی سوزی کوتاه مدتی را ایجاد می‌کنند، برگشت پذیر هستند. البته شاید در این مدت فقط فرد خود را گول زده و بدن بجای چربی سوزی تنها مقدار زیادی از آب بدن را از دست داده است. برای نتیجه بهتر حتما باید رژیم لاغری متناسب بدن خود را از یک متخصص تغذیه دریافت کرد که شامل تمام مواد مغذی و انواع ویتامین‌ها برای بدن می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.