رژیم لاغری مناسب در مدت زمان کوتاه موثر است؟

۲۲۲ بازديد
در این متن دو سه تا از رژیم هایی که برای لاغری در بازه زمانی خاصی فرد را به تناسب اندام می رسانند معرفی و مقایسه خواهیم کرد تا بتوانید راهنمایی درستی در مورد آنها پیدا کنید.

چند چیز به عنوان مورد بحث قرار گرفته است "کربوهیدرات ها در مقابل چربی. "

برخی بر این باورند که افزایش چربی در رژیم غذایی یک علت عمده از همه نوع از مشکلات سلامتی است, به خصوص بیماری های قلبی.

این موقعیت توسط اکثر سازمان های سلامت جریان اصلی نگهداری می شود.

این سازمان ها به طور کلی توصیه می کنند که مردم محدود کردن چربی رژیم غذایی به کمتر از 30% از کل کالری (یک رژیم غذایی کم چرب).

اما... در گذشته 11 سال, تعداد فزاینده ای از مطالعات شده اند به چالش کشیدن رویکرد رژیم غذایی کم چرب.

بسیاری از متخصصان بهداشت در حال حاضر بر این باورند که رژیم غذایی کم کربوهیدرات (بالاتر در چربی و پروتئین) یک گزینه بسیار بهتر برای درمان چاقی و دیگر مزمن است, بیماری های غربی.

در این مقاله, من تجزیه و تحلیل داده ها از 23 از این مطالعات مقایسه کم کربوهیدرات و کم چرب رژیم غذایی.

همه مطالعات کارآزمایی های کنترل شده تصادفی هستند, استاندارد طلا از علم. همه در مجلات محترم و بررسی شده منتشر می شوند.

بسیاری از مطالعات هستند که در افراد مبتلا به مشکلات سلامتی انجام, از جمله اضافه وزن/چاقی, دیابت نوع دوم و سندرم متابولیک خواهند شد..

به خاطر داشته باشید که این ها بزرگترین مشکلات سلامتی در جهان است.

نتایج اصلی اندازه گیری معمولا از دست دادن وزن, و همچنین عوامل خطر مشترک مانند کلسترول تام, کلسترول LDL, کلسترول HDL, تری گلیسیرید و سطح قند خون.


63 نفر به دو گروه رژیم غذایی کم چرب و یا یک گروه رژیم غذایی کم کربوهیدرات تصادفی شدند. گروه کم چرب کالری محدود بود. این مطالعه به مدت 12 ماه ادامه دارد.

کاهش وزن: گروه کم کربوهیدرات وزن بیشتر از دست داده, ۷/۳% وزن کل بدن, در مقایسه با گروه کم چرب, که از دست داده ۴/۵%. تفاوت از نظر آماری در 3 و 6 ماه معنی دار بود ، اما نه 12 ماه. (1)




برای مثال روند رژیم کتوژنیک را در نظر بگیرید:

رژیم کتوژنیک از نظر کم کربوهیدرات بودن و پر چربی بودن بسیار شبیه رژیم اتکینز و رژیم کم کربوهیدرات است. رژیم کتوژنیک با کاهش مصرف کربوهیدرات و شرایط متابولیکی را تحت عنوان کتوزپس به وجود می آورد. در این شرایط بدن برای تامین انرژی چربی ها را می سوزاند و در کبد چربی را به کتون تبدیل می کند. کتون ها انرژی مصرفی مغز را تامین می کنند و وقتی سطح آن در خون افزایش می یابد باعث می شود که سطح قند خون و انسولین در خون کاهش پیدا کند که بر روی سلامت بدن تاثیر زیادی دارد. 

تحقیقات زیادی بر روی رژیم کتوژنیک استاندارد و با پروتئین بالا انجام شده است. این دو نوع از رژیم کتوژنیک در بین انواع دیگر از قدمت بالاتری برخوردار است و دو نوع دیگر به دلیل عمومیت نداشتن زیاد مورد تحقیق قرار نگرفته اند و در حال پیشرفت هستند. انواع رژیم چرخه ای و هدف دار بیشتر توسط ورزشکاران و بدنسازان پیروی می شود. در ادامه که به بررسی دقیق تر رژیم کتوژنیک می پردازیم منظور از رژیم کتوژنیک، نوع استاندارد آن است. به خواندن ادامه دهید.



کاهش وزن

رژیم کتوژنیک یک رژیم موثر در کاهش وزن بدون احتساب کالری دریافتی در روز و مراقبت از خوراک روزانه است. تحقیقات نشان داده است کسانی که از رژیم کتوژنیک تبعیت می کنند  بیش از دو برابر بیشتر از کسانی که کالری مصرفی خود را اندازه گیری می کنند کاهش وزن دارند. همینطور در یک تحقیق نشان داده شده است کسانی که از رژیم کتوژنیک تبعیت می کنند از کسانی که از رژیم دیابتی یو کی پیروی می کنند، کاهش وزن بیشتری دارند.

بهبود علائم دیابت و پیشگیری از آن

رژیم کتوژنیک با ایجاد شرایط کتوزیس در بدن می تواند سطح قند خون و انسولین را پایین بیاورد و در نتیجه از حساسیت بدن نسبت به انسولین کم کند. در یک تحقیق بر روی افراد مبتلا به دیابت نشان داد کسانی که از این رژیم پیروی می کنند پس از مدتی استفاده از داروهای کنترل کننده قند خون را کنار گذاشته اند.

بهبود سلامت قلب

این رژیم با تاثیر زیادی بر چربی سوزی می تواند به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک کند که این امر در نهایت به کاهش فشار بر قلب و افزایش سلامت آن می انجامد.

 بهبود علائم سرطان

در بسیاری از تحقیقات نشان داده شده است که رژیم کتوژنیک در بهبود علائم  چند نوع مختلف سرطان و کاهش اندازه تومور های سرطانی موثر هستند.

بهبود علائم آلزایمر و پارکینسون

محققان در چند تحقیق دریافتند که پیروی از رژیم کتوژنیک در کاهش روند بیماری آلزایمر و بهبود علائم آن نقش دارد و همچنین در یک تحقیق هم مشاهده شد که رژیم کتوژنیک در بهبود علائم بیماری پارکینسون نیز موثر است.

سلامت پوست

همانطور که پیشتر ذکر شد کسانی که از این رژیم پیروی می کنند از قند کمتری استفاده می کنند و چربی ها برای تولید انرژی در بدن فراخوانده می شوند که در این هنگام عوارض پوستی مانند آکنه را کم می شوند.


در این مطلب آموختیم که رژیم کتوژنیک یا کتو یک رژیم قدیمی است که برای بیماران مبتلا به صرع تنظیم شده است و تاثیر زیادی بر لاغری دارد. این رژیم مزایای زیادی برای سلامتی دارد ولی در کنار آن به برخی اندام های داخلی مانند کبد و کلیه ها آسیب می رساند و شایع ترین عارضه آن یبوست است. این رژیم خالی از فیبر است و مصرف سبزیجات و میوه ها در آن محدود شده است. این رژیم برای همه مناسب نیست و می تواند باعث بروز عوارض جبران ناپذیری شود. برای لاغری مراجعه به متخصص تغذیه و کمک گرفتن از وی بهترین راه است. (2)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.