حالا چطوری وزنهای اضافی قرنطینه راکاهش دهیم

۱۵۹ بازديد

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌ها، کاهش عبور و مرور و حمل‌ونقل، کم‌ شدن پروازهای بین‌الملل و تحت تأثیر قرارگرفتن صنعت توریسم، اعمال قرنطینه اجباری در برخی کشورها، تعطیلی بسیاری از مشاغل، بیکار شدن عده‌ای از مردم، کاهش قدرت خرید مردم، رکود صنایع و خدمات به دلیل نبود تقاضا و غیره از تبعات ویروس کرونا در سراسر جهان است.

 

اما بااین‌حال پس از پایان کرونا می‌توان منتظر اتفاقات خوبی در عرصه‌های مختلف بود. چراکه همیشه می‌توان تهدید را به یک فرصت تبدیل کرد.

احتمالاً بهداشت و ضدعفونی جامعه (ازجمله مترو، اتوبوس و ...) و همچنین بهداشت فردی در پسا کرونا همچنان موردتوجه دولت و مردم خواهد بود.

مشاغلی که در محل موردنظر خدمات ارائه می‌دهند مانند تعمیرکار، کارواش و غیره، احتمالاً پس از دوره کرونا با استقبال بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران و مشتریان روبرو شوند.

در این میان کسب‌وکارهای آنلاین قطعاً با استقبال بیشتری مواجه خواهند شد، چراکه در شرایط مختلف امکان خدمات‌رسانی به مردم برای آن‌ها فراهم است.

ازآنجاکه اقتصادو سبک زندگی به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود، هوش مصنوعی بیشتر موردتوجه و توسعه قرار می‌گیرد تا با استفاده از ظرفیت‌های این حوزه و همچنین اینترنت اشیاء، بتوان نیاز به ارتباط فیزیکی افراد برای دریافت خدمات را کاهش داد.

حالا این وسط اضافه وزن را باید چه کار کرد؟

کاهش وزن از راه های زیادی امکان پذیر است و برای افراد با توانایی های مختلف متفاوت است. موثرترین و مناسب ترین راه کاهش وزن شامل ورزش، رژیم درمانی، دستگاه های لاغری و تغییر سبک زندگی است البته راه های دیگری مانند استفاده از قرص های لاغری، جراحی و رژیم‌های غذایی سختگیرانه هم وجود دارد که روش های مناسب و سالمی محسوب نمی‌شوند و عوارضی را به همراه خواهند داشت. در ادامه به بررسی راه های کاهش وزن می پردازیم، با ما همراه باشید.

چه ورزش هایی برای کاهش وزن مناسب‌تر هستند؟

ورزش هایی که در آن زمان ورزش کردن کم است و به صورت قدرتی انجام می شود مانند وزنه زدن و بدنسازی؛ انرژی به دلیل سوختن قند تولید می شود و این چربی ها نیستند که در تولید انرژی دخالت دارند.

بهترین ورزش ها برای کاهش وزن، ورزش های هوازی  هستند. ورزش هایی مانند دویدن، پیاده روی سریع، تی آر ایکس، کوهنوردی، طناب زدن، دوچرخه سواری، شنا، ایروبیک و … هستند.

ورزش کردن علاوه بر کاهش وزن برای سلامتی هم مفید است. ورزش باعث تقویت سیستم ایمنی می شود، ورزش از ابتلا به بیماری هایی غیر واگیر مانند پر فشاری خون، دیابت و بالا بودن کلسترول پیشگیری می کند. در بسیاری از موارد هم دیده شده است که ورزش کردن باعث درمان برخی بیماری‌های مزمن مانند سرطان می شود. بسیاری  از فوتبالیست ها هستند که با ورزش کردن بر سرطان غلبه کرده اند.

ورزش کردن علاوه بر سلامتی بر زیبایی هم تاثیرگذار است. با ورزش می توانید اندامی زیباتر داشته باشید و به تناسب اندام برسید. دفع سموم، بهبود حالات روحی و همینطور کسب آرامش از فواید مهم فعالیت بدنی روزانه بین 30 الی 40 دقیقه است که حاصل خواهد شد.

رژیم درمانی اصولی راهی برای کاهش وزن

یکی از راه مرسوم کاهش وزن این روزها رژیم درمانی است. بسیاری می پندارند با استناد به وب سایت ها و با عمل به برنامه های غذایی که در آنها موجود است می توانند به وزن ایده آل خود برسند. این تفکرات کاملا غلط است. اگر برای رسیدن به وزن ایده آل قصد دارید از رژیم های کاهش وزن استفاده کنید؛ بهترین کار این است که به یک متخصص مراجعه کنید و از روش هایی که در بسیاری از وب سایت ها دیده می شود بسنده نکنید.

بسیاری از روش هایی که توسط افراد غیر متخصص ارائه می شوند بیشتر به افزایش وزن می انجامد تا به کاهش وزن و بسیاری از آنها هم برای سلامتی مضر هستند و عوارض خطرناکی دارند.

رژیم های لاغری خطرناک

برخی از وب سایت ها بدون داشتن یک پشتوانه پزشکی و تخصصی به ارائه رژیم هایی برای رسیدن به وزن دلخواه اقدام می کنند. بسیاری از این نوع رژیم های کاهش وزن برگشت پذیر هستند و برای بازه زمانی محدودی فرد را به وزن دلخواه می رسانند.

گاهی در طول برخی از این رژیم ها فرد باید مدت زمان زیادی را بدون خوردن مواد غذایی پشت سر گذاشته و به اصطلاح روزه داری کند. یا حتی برخی دیگر از انواع رژیم های غیر اصولی تاکید بر مصرف ماده غذایی خاصی را دارند و باید یک سری از مواد غذایی در طول آن حذف شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.