چطوری با شیر لاغر شویم؟

۱۸۳ بازديد

رژیم شیر یکی از رژیم های سختگیرانه به حساب می آید که در آن بیشتر مواد غذایی به جز شیر و برخی فراورده های آن از منوی غذایی حذف می شود و لاغری سریع را به ارمغان می آرود. از آنجایی که شیر ماده ای حیات بخش است و بیشتر مواد مورد نیاز بدن را تامین می کند؛ بیشتر کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند از این رژیم تبعیت می کنند.

 

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که رژیم شیر را برای لاغری شدن انتخاب کرده اید در ادامه با ما همراه باشید چون نکات بسیار مهمی را در رابطه با این رژیم بیان خواهیم کرد.

رژیم شیر چیست؟

رژیم شیرمدتی است که در دنیا شیوع پیدا کرده است و علاقه مندان زیادی دارد. چون شیر دارای مواد معدنی، پروتئین ها و ویتامین های زیادی است بسیاری این ماده غذایی را به عنوان غذای ثابت روزهایی که از تحت رژیم هستند، انتخاب کرده اند.

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، رژیم شیر یک رژیم سختگیرانه است که در آن افراد برای مدت طولانی تنها به خوردن شیر اکتفا می کند. این افراد در روز به طور میانگین 4 لیتر شیر مصرف می کنند که حدود 1000 کالری انرژی به بدن آنها می رساند.

رژیم شیر در مناطق مختلف به شکل های متفاوت انجام می شود. برخی رژیم شیر موز و برخی هم رژیم شیر خرما را در برنامه های غذایی خود می گنجانند؛ ولی رژیم اصلی تنها از شیر برای منوهای غذایی استفاده می شود و هیچ افزودنی ندارد.

لازم به ذکر است که رژیم شیر توسط هیچ متخصص تغذیه ای پیشنهاد نمی شود. برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل بهتر است زیر نظر یک متخصص به رژیم های لاغری منطقی و مناسب که به بدن آسیب نمی رسانند اقدام شود.

رژیم شیر برای چه کسانی مناسب است؟

همانطور که پیشتر ذکر شد، رژیم شیر برای هیچ گروه سنی مناسب نیست. این رژیم جز رژیم های سختگیرانه است که می تواند باعث ناامیدی بسیاری برای رسیدن به وزن ایده آل شان شود.

این رژیم برای کسانی که اضافه وزن شدیدی دارند اصلا توصیه نمی شود. چون شیر خاصیت چربی سوزی ندارد و از طرفی کالری روزانه آن برای کسانی با این خصوصیات که کالری روزانه شان بسیار زیاد بوده است، جوابگو نیست.

تنها جایی که می توان گفت رژیم شیر برای فردی مناسب است؛ زمان شیرخوارگی است که نوزاد تنها از شیر مادر تغذیه می کند.

رژیم شیر برای کسانی که به شیر حساسیت دارند و خوردن آن در آنها باعث نفخ و اسهال می شود، توصیه نمی شود.

معایب

در رژیم شیر ممکن است به دلیل کمبود موادی مانند چربی و قند، بدن را به مصرف پروتئین برای تولید انرژی وادار کند و فرد را به عضله سوزی بیندازد.

رژیم شیر می تواند به دلیل عدم رسیدن مواد مغذی که در این ماده غذایی وجود ندارد، فرد را به سوء تغذیه دچار کند.

رژیم شیر یک رژیم فاقد چربی است، از آنجایی که بدن برای عملکرد طبیعی به چربی نیاز دارد. این رژیم می تواند باعث اختلال در عملکرد طبیعی بدن شود.

لاکتوز موجود در شیر می تواند برای بسیاری باعث بروز حساسیت، نفخ و اسهال شود.

علاوه بر این رژیم شیر برای کسانی که طبع بدنشان سرد تر است به جای لاغر کردن، چاقی بیشتری را به وجود بیاورد.

 باید عرض کنم که رژیم شیر با همه فوایدی که این ماده غذایی دارد، رژیم مناسبی نیست و عوارض روحی و جسمی زیادی دارد. بهترین کار برای رسیدن به وزن ایده آل، استفاده از تجربه یک متخصص تغذیه است. کسی که با صد ها نفر با مشکل مشترک سروکار دارد و برای هرکدام درمانی متناسب با ساخت بدنی و فیزیولوژی آنها را در نظر می گیرد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.